کاهش ۲۷ درصدی واردات ترکیه از ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

رصد خبر | اداره آمار اروپا (یورو استات) اعلام کرد واردات ترکیه از ایران در ٣ ماه اول سال میلادى ٢۶٧ درصد کاهش و صادرات این کشور به ایران ٢ درصد افزایش داشته است.

ارزش تجارى ایران و ترکیه نیز در این سه ماه ١۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش اداره آمار اروپا، واردات ترکیه از ایران در سه ماهه امسال ۶۷۷ میلیون دلار اعلام شده که این رقم نسبت به واردات ۹۳۲ میلیون دلاری در مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

یورو استات همچنین میزان صادرات گاز ایران به ترکیه در سه ماهه ۲۰۲۳ را ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران عنوان کرده است.

صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

ایران در سه ماه سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

ارزش تجارت ایران و ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ ارزش تجارت ایران و ترکیه یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ با افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۷۰۲ میلیون دلار رسیده است.

ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۸۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

https://rasadkhabar.ir/T9ndp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رهبر انقلاب: حضور یک آمریکایی‌ هم در عراق زیاد است

ی اردیبهشت ۱۰ , ۱۴۰۲
رصد خبر | رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور عراق تاکید کردند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند و حتی حضور یک امریکایی هم در عراق زیاد است. خبرهای مرتبط:رشد ۴۵۳ درصدی تجارت با تاجیکستان ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی […]