رصد خبر | پیامرسان ایتا عصر یکشنبه برای ساعاتی دچار اختلال شد. مسئولان این پیامرسان گفتند مشکلات مربوط به سختافزار است و دادههای کاربران در خطر نیست.
ابتدا روابط عمومی پیام رسان ایتا در اطلاعیهای اعلام کرد: « به اطلاع کاربران گرامی میرساند به دلیل اشکال فنی در تجهیزات سختافزاری شبکه، هماکنون ارتباط کاربران با اختلال و قطعی مواجه است.کارشناسان فنی در حال تلاش برای رفع مشکل در کوتاهترین زمان ممکن هستند.بدینوسیله بابت این اختلال در خدمترسانی از حضور همه کاربران عزیز صمیمانه پوزش میطلبیم.»
ساعتی بعد، حسین قائمی، روابط عمومی پیامرسان ایتا در مصاحبهای تلویزیونی گفت: اختلال به وجود آمده به دلیل ایجاد اشکال فنی در یکی از تجهیزات سخت افزاری شبکه بوده و همکاران فنی در حال بررسی هستند و تا ساعات آینده اختلال برطرف خواهد شد.
او اطمینان داد: از آنجا که اختلال پیش آمده بر روی یکی از قطعات سخت افزاری بوده است، اتفاقی برای اطلاعات و دادهای کاربران مشکلی پیش نخواهد آمد.در اختلالهای پیشین رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود در صورتی که این پیامرسان بر روی فضای ابری وزارت ارتباطات منتقل شود دیگر شاهد چنین اختلالاتی نخواهیم بود.
قائمی در خصوص زمان انتقال بر روی فضای ابری نیز گفت: زیر ساخت ابری انجام شده است اما به دلی حجم و گستردگی کار این اتفاق زمانبر خواهد بود، این کار به تازگی آغاز شده اما چند ماهی کار خواهد بود. وی افزود: در حال حاضر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات تا چند ماه آینده به سمت ابر و فضای ابری خواهیم رفت.
ساعاتی پس از آن، روابط عمومی ایتا خبر داد که « اختلال در ارتباط کاربران که به دلیل بروز مشکل غیرمترقبه در یکی از تجهیزات شبکه مستقر در مرکز داده بوجود آمد، با تلاش کارشناسان فنی در حال برطرف شدن است. بابت این وقفه در خدمترسانی که خارج از اراده ایتا بروز نمود از همه کاربران عزیز صمیمانه عذرخواهی میکنیم. هماکنون ارتباط بخش عمدهای از کاربران برقرار شده است و در دقایق پیش رو به تدریج همه سرویسها بطور کامل برقرار خواهد شد.»