ماسک و چالش‌های پیش رو؛ فروش سالانه تسلا بعد از یک دهه با کاهش روبرو شد

۱۴ دی ۱۴۰۳

‎رصد خبر | شرکت تسلا در سال ۲۰۲۴ با فروش ۱.۷۹ میلیون خودرو نخستین بار از سال ۲۰۱۱ با کاهش سالانه فروش مواجه شد. این شرکت در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۸۱ میلیون خودرو فروخته بود.

کارشناسان می‌گویند «کاهش فروش در ابتدای سال» و رقابت شدید در بازار، از جمله عوامل افت میزان فروش این شرکت تولید کننده خودروهای برقی بوده است.

در سه‌ماهه پایانی سال قبل اما تسلا با ارائه تخفیف‌ها، شرایط ویژه تأمین مالی و کاهش قیمت‌ها توانست فروش خود را افزایش دهد و در همان مدت ۴۹۵,۵۷۰ خودرو بفروشد، ولی این افزایش برای جبران رکود سال کافی نبود.

تحلیلگران معتقدند رقابت شدید از سوی خودروسازان قدیمی در اروپا و ایالات متحده و شرکتهای نوظهور در چین، فشار زیادی بر تسلا وارد کرده است. شرکت چینی «بی وای دی» که به رقیب اصلی تسلا تبدیل شده در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۴۱ درصدی فروش، جایگاه تسلا را به چالش کشید.

برخی کارشناسان نیز معتقدند حمایت ایلان ماسک از دونالد ترامپ بخشی از مشتریان شرکت تسلا را دلسرد کرده است.

کارشناسان معتقدند تسلا برای ادامه رشد، باید مدل‌های جدیدتر و ارزان‌تری در محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار عرضه کند که بتواند مشتریان بیشتری از قشر متوسط را جذب کند.

اگرچه فروش سالانه تسلا کاهش یافته اما کارشناسان همچنان این شرکت را به‌عنوان یک پیشگام در فناوری خودران و هوش مصنوعی می‌بینند و معتقدند که آینده آن به توانایی‌اش در تطبیق با نیازهای جدید بازار بستگی دارد.

https://rasadkhabar.ir/N9VMq

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترامپ خبرنگار فاکس نیوز را به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا معرفی کرد

ج دی ۱۴ , ۱۴۰۳
رصد خبر | رئیس جمهور منتخب آمریکا، «تامی بروس» خبرنگار شبکه فاکس نیوز را به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا انتخاب کرد. خبرهای مرتبط:موافقت سهامداران تسلا با پاداش۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک ۲۵ خرداد, ۱۴۰۳ ثروت ماسک پس از درگیری لفظی با ترامپ ۳۴ میلیارد دلار… ۱۷ خرداد, ۱۴۰۴ […]